Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavedení systému podpory zdraví na vybraném pracovišti aneb jak na zdravý podnik
Zboranová, Romana ; Blahutková,, Marie (oponent) ; Peričková, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce byla zpracována na téma zavedení systému na podporu zdraví v Třineckých železárnách. Úroveň systému podpory zdraví byla posouzena pomocí interních materiálů podniku a dotazníkového šetření. Na základě těchto zjištění jsou zpracovány návrhy změn na zlepšení podpory zdraví.
Management podpory zdraví u pacientů s chronickým ledvinovým onemocněním
PUMPROVÁ, Johanka
Úvod: Bakalářská práce se věnuje problematice managementu podpory zdraví u pacientů s chronickým onemocněním ledvin. Poukazuje na to, jak je podpora zdraví pro nejenom pacienty s chronickým ledvinovým onemocněním důležitá. Cíl práce: Práce má za cíl zjistit management podpory zdraví u pacientů s chronickým ledvinovým onemocněním. Metodika: Sběr dat byl uskutečněn kvantitativním výzkumem s využitím dvou nestrukturalizovaných dotazníků, data se sbírala ve vybraných jihočeských dialyzačních střediskách. První z dotazníků byl určený pacientům s chronickým onemocněním ledvin navštěvující dialyzační středisko, obsahoval 30 otázek zaměřených na podporu zdraví a 5 otázek na demografické údaje. Druhý byl vypracovaný pro sestry pracující v dialyzačním středisku a skládal se z 20 otázek, z toho 4 se týkaly demografických údajů. První dotazník zodpovědělo 74 respondentů, druhý 32. Data byly zpracovány do grafů a následně došlo k zodpovězení výzkumných otázek. Výsledky: Zjistilo se, že pacienti podporují nejvíce své zdraví v oblasti stravování, pitného režimu a odpočinku. Naopak kritickým místem je fyzická aktivita a účast na edukačních setkání. Edukace o vyvarování se stresu je kritickým místem většiny sester. Dále z výzkumu vyplynulo, že neochota pacienta naslouchat je největší problém, který sestrám brání v předávání informací o podpoře zdraví. Téměř každý pacient je podporován svoji blízkou osobou či všeobecnými sestrami. Závěr: Podpora zdraví je velmi důležitá jako prevence chronického onemocnění ledvin i jako snaha zabránění progrese choroby. Věnovat se volnočasovým fyzickým aktivitám, pravidelně konzumovat zeleninu, nechat se podporovat svými blízkými či zjišťovat si nové informace o své nemoci jsou jednoduché úkony, které nejsou příliš náročné a skrze ně může pacient podporovat své zdraví.
Assesement of effects of antismoking policy focused on children and teenagers
Quirschfeld, Lýdia ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Kružík, Lubomír (oponent)
Diplomová práca "Hodnotenie efektov protifajčiarskej politiky zameranej na cieľovú skupinu deti a mladiství" pojednáva o problematike fajčenia detí a mladistvých. Počet detských fajčiarov sa v Českej republike nedarí výrazne znižovať aj napriek tomu, že sa v posledných rokoch presadili zmeny smerujúce k ochrane detí a podpore zdravia. Táto práca hodnotí efektivitu a funkčnosť doteraz prijatých opatrení a riešení ochrany mladistvých pred marketingom tabakových firiem. Analyzuje právne normy Českej republiky a ich dopad na spotrebu cigariet u detí a predstavuje možné riešenia v podobe návrhov Svetovej zdravotníckej organizácie.
Školní a komunitní projekty podpory zdraví
Myšíková, Lucie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Školní a komunitní projekty podpory zdraví" se zaměřením na základní školy v Plzeňském kraji. Hlavním cílem diplomové práce je zorientovat se v nabídce projektů podporujících zdraví. Dále zjistit, jaký postoj ředitelé vůči těmto projektům zaujímají, co je motivuje k zapojení a jakým způsobem jsou základní školy v této oblasti podporovány. Dílčím cílem diplomové práce je vytvoření přehledu nabízených projektů, který má za úkol pomoci ředitelům při jejich výběru. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu, informace dostupné na oficiálních webových stránkách jednotlivých projektů, právní předpisy a strategické dokumenty týkající se základních škol, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Zaobírá se vymezením základních pojmů, které s problematikou zdraví a podpory zdraví souvisejí a dále představuje jednotlivé projekty podporující zdraví. Praktická část je vypracovaná na základě provedených rozhovorů s řediteli vybraných základních škol. Tyto rozhovory jsou následně analyzovány pomocí otevřeného kódování a interpretovány. KLÍČOVÁ SLOVA podpora zdraví, zdraví, prevence, výchova ke zdraví, projekt, základní škola, Plzeňský kraj
Projekty podpory zdraví jako součást vzdělávání
Redrová, Eliška ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Práce, kterou se čtenář právě chystá číst, nese název Projekty podpory zdraví jako součást vzdělávání. Teoretická část je tvořena z poznatků různých autorů o problematice podpory zdraví na školách. Nejprve jsem sepsala a vysvětlila základní pojmy, které jsou součástí práce a čtenář se díky tomu bude v problematice lépe orientovat. V navazující kapitole jsem popsala charakteristiku projektů podpory zdraví a uvedla několik příkladů. Nemohla jsem rovněž vynechat kapitolu, jenž pojednává o principech podpory zdraví na školách, která s tímto tématem úzce souvisí. Jelikož mě zajímalo, jak se projekty na školách vlastně realizují, sepsala jsem o tom také jednu kapitolu. Po ní následovala kapitola o konkrétních příkladech projektů, jenž na školách již byly realizovány. Důležité bylo zmínit postup implementace výchovy ke zdraví do kurikula základní školy. Tím jsem zakončila teoretickou část práce a následovala část praktická. Metodou výzkumného šetření se stal rozhovor se zástupci dvou základních škol, na kterých byl v minulosti realizován některý z projektů podpory zdraví. Diplomová práce se neobejde mimo jiné bez výstupu pro praxi, jenž zahrnoval můj vlastní návrh na projekt podpory...
Determinanty vzniku nemoci oběhové soustavy v české populaci
Lustigová, Michala
Determinanty vzniku nemocí oběhové soustavy v české populaci Abstrakt Příčiny vzniku nemocnění oběhové soustavy jsou dobře známy; z populačního hlediska jsou významné faktory, jejichž výskyt lze ovlivnit a jež jsou hojně rozšířeny v populaci. Cílem této práce bylo ohodnotit působení klasických rizikových faktorů nemocí oběhové soustavy na úmrtnost v české populaci. V úvodní části předložené práce je nastíněna epidemiologická situace a vývoj populačního zdraví včetně průběhu "kardiovaskulární revoluce" v Česku. Vlastní výzkum vycházel z longitudinálních dat studie HAPIEE. Ohodnocení rizik pro českou populaci bylo stanoveno na základě metody analýzy přežívání. Výsledky analýzy prokázaly vysokou prevalenci řady rizikových faktorů nemocí srdce a cév. Na základě finálního modelu proporcionálních rizik bylo zjištěno, že úroveň vzdělání měla ze všech sociodemografických faktorů největší vliv na výši úmrtnosti v důsledku onemocnění srdce a cév. Z hlavních rizikových faktorů mělo dále negativní vliv kouření, prevalence vysokého krevního tlaku, prevalence diabetu a absence fyzické aktivity. Obezita, nárazové pití a vysoká hladina cholesterolu se naopak pro českou populaci nepotvrdila jako signifikantní pro úroveň kardiovaskulárního zdraví. V závěrečné části je zmíněn populační přístup v hodnocení rizikových faktorů a...
Zdravotní gramotnost obyvatel domova pro seniory
PLCHOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností obyvatel žijících v domovech pro seniory. Cílem bylo zjistit, jakou mají senioři úroveň zdravotní gramotnosti, zda mají o její zvyšování zájem a jestli jsou schopní podílet se na péči o svou osobu a rozhodovat o svém zdravotního stavu. Druhým cílem práce bylo popsat roli sestry v zajišťování zdravotní gramotnosti u klientů domova pro seniory. V teoretické části diplomové práce jsme se pro ucelený přehled zabývali nejprve pojmem stárnutí a stáří, dále jsme shrnuli pojetí zdraví a nemoci ve stáří a problematiku geriatrického ošetřovatelství a ošetřovatelské péče v domovech pro seniory. Podrobně jsme rozebrali jednotlivé oblasti zdravotní gramotnosti a získané poznatky byly uplatněny ve výzkumné části. Cílů bylo dosaženo pomocí kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor byl vybrán záměrně a tvořili ho klienti domovů pro seniory a všeobecné sestry pracující ve stejných domovech pro seniory. Výzkumná část zaměřená na zjištění zdravotní gramotnosti seniorů proběhla ve dvou etapách, s vybranými seniory byl nejprve vykonán Mini-Mental State Exam, následně byl s kognitivně intaktními seniory proveden hloubkový rozhovor. Data byla zpracována metodou otevřeného kódování pomocí barvení textu s vytvořením 4 kategorií s 9 podkategoriemi ve výzkumu zaměřeném na seniory a 3 kategorií s 7 podkategoriemi ve výzkumném šetření sester. Z výzkumného šetření vyplynulo, že úroveň zdravotní gramotnosti obyvatel domova pro seniory je rozdílná v závislosti na konkrétní oblasti zdravotní gramotnosti, ale lze shrnout, že senioři mají celkově omezenou zdravotní gramotnost, a to z důvodu přenechávání iniciativy a zodpovědnosti v péči o jejich osobu a rozhodování o jejich zdravotním stavu zdravotnickému personálu. Pro zvýšení jejich zdravotní gramotnosti je potřebná edukace především v působení životního stylu zdraví, preventivním chování, příčinách a možných komplikacích chorob a ve vedlejších účincích užívaných léků. V druhé části výzkumného šetření jsme zjistili, že role sestry v domově pro seniory je nejen ve zvyšování zdravotní gramotnosti seniorů nenahraditelná, ale velmi časově a psychicky náročná, proto vždy nedosahuje takové kvality, jaké by samy sestry chtěly.
Podpora zdravotní gramotnosti u seniora
HOLÁNOVÁ, Klára
Teoretická část práce: V diplomové práci je zpracována problematika zdravotní gramotnosti s ohledem na její podporu u seniorů. Zahrnuty jsou oblasti pro vysvětlení této problematiky a možnosti, kterými lze zdravotní gramotnost podporovat. Mluvíme zejména o správné motivaci seniora, dále o edukaci a možnostech vzdělávání pro seniory. Důležitá je také aktivizace, kterou můžeme rozvíjet schopnosti a dovednosti seniora. Cíle: Pro praktickou část práce byl stanovený jeden cíl, ke kterému náleží 5 hypotéz. Cíl: Popsat, jakým způsobem senioři podporují zdravotní gramotnost. Hypotézy: 1. Úroveň podpory zdravotní gramotnosti je ovlivněna zdravotním stavem seniora. 2. Ženy mají větší zájem o získávání informací návštěvou Dnů zdraví než muži. 3. Způsob podpory zdravotní gramotnosti je rozdílný u seniorů do 70 let a seniorů nad 70 let. 4. Senioři s vyšší úrovní podpory zdravotní gramotnosti považují informace o zdraví od odborného zdravotnického personálu za užitečné více než senioři s nižší úrovní podpory zdravotní gramotnosti. 5. Muži využívají Univerzit 3. věku k podpoře zdravotní gramotnosti více než ženy. Metodika: V praktické části této práce byl zvolen kvantitativní výzkum formou strukturovaných rozhovorů. Bylo sestaveno celkem 23 otázek zahrnujících i identifikační údaje. Výzkumný soubor byl tvořen 100 seniory nad 65 let z Jihočeského kraje, kteří na základě oslovení a jejich dobrovolného rozhodnutí zodpověděli stanovené otázky. Získaná data byla dále zpracována a vyhodnocena. Výsledky: Podle výsledků vychází, že ženy i muži mají stejný zájem o Dny zdraví. Úroveň podpory zdravotní gramotnosti nemá u seniorů rozdílný vliv na posouzení užitečnosti informací od odborného zdravotnického personálu a muži využívají Univerzit třetího věku stejně jako ženy. Podpora zdravotní gramotnosti je ovlivněna zdravotním stavem seniora v oblasti vzdělávání, pohybové aktivity a dodržování doporučení od lékaře. Způsob podpory zdravotní gramotnosti je rozdílný u seniorů do 70 let a nad 70 let v oblasti pohybové aktivity, vyhledávání informací a dnů zdraví zaměřených na první pomoc a prevenci úrazů, prevenci onkologických onemocnění, ochranu kůže a zdravé stravování. Závěr: Je důležité informovat seniory o možnostech podpory zdravotní gramotnosti a podávat jim informace k podpoře zdraví a prevenci nemocí. Výstupem z této práce je materiál určený pro seniory obsahující tyto informace.
Rozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školy
GRECMANOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.